23 Mayıs 2012

Zayıflamaya Giden 7 Adım

Yaklaşan yaz günleriyle beraber çevremdeki birçok arkadaşımın kilo verme çabasında olduğunu duyuyorum. Bunun üzerine blog dünyasında da birçok yazı okudum ve görebildiğim kadarıyla herkes çabalarının karşılığını alıp kilo verebilmiş. Bu tarz başarı öykülerini okumayı çok severim. Genç centilmenler olarak, kış boyu üst bedende biriken, alkol, fast-food ve bin türlü muhteviyatın neden olduğu yağ kütlelerini, birbirimizi gaza getirerek yok etmekte bir mahsur göremiyorum. Yaklaşık 50 gündür yediğine içtiğine dikkat eden bir insan olarak, yanlız olmadığımı bilmek de güzel hissettiriyor.
(Paragraf içinde bilhassa centilmenler dedim çünkü, yazının içeriği bayanlarda, bahsedeceğim kadar hızlı sonuç vermeyebilir. Yine de denemekte fayda var.)

Kilo vermek hassas bir konu olduğu için öyle çok dillendirmek istemesem de, son günlerde "Ne olmuş sana lan?" lafını o kadar çok duyuyorum ki, kendi kendime şevklenmekten geri kalamıyorum. Herkes, nasıl olup da becerdiğimi soruyor.

Neyi nasıl becerdiğimi mi?
45 günde 11.5 kilo vermeyi nasıl becerdiğimi :D

Heheee.. evet ben yaptım onu. Ve bu "nasıl" sorusunu o kadar çok duydum ki, artık ben de bu konuyu blogumda paylaşmaya karar verdim.

Aslına bakarsanız herkes kendi vücudunu tanıdığı için, bünyeye neyin iyi gelip, neyin gelmeyeceğinin ayırdına da en iyi kendi varıyor. O yüzden prototip bir diet listesi paylaşacak değilim. Ama maddeler halinde size yardımcı olmaya çalışacağım.

Hazırsanız here we go,



1- Buy: Önce gidin kendinize bir tartı alın. Pahalı bir şey değilmiş, ben 30 liraya aldım bir tane. Ama eğer "Şimdi hiç tartıya para vermeyeyim" diyorsanız, kendinize anlayıuşlı sahipleri olan bir eczane bulun. Dietiniz boyunca kullanacağınız tek tartı da o olsun. Mücadele günlerine başlamadan önce, üzerine çıkıp mevcut kilonuzu görün. Sonra da ulaşmak istediğiniz hedef kiloyu belirleyin.

2- Eat: Diet'e başlamak için belirli bir gün seçin. (Hafta başı, ayın 10'u, 20'si gibi yuvarlak rakamlar olabilir.) Bu başlama sürecinize kadar kendinizi psikolojik olarak hazırlayın. Diete başlamadan bir gün önce de, şöyle sağlam bi yiyiniz efendim! Ama böyle tanıyarak yiyin, özleyeceğinizi düşündüğünüz şeyleri yiyin. Yerken de düşünün, bu hissettiğiniz duygu, psikolojik olarak size artı değer kazandırırken, fiziksel olarak tahrip ediyor. O anlık tatmin hissinin arkasından gelen, ağırlık ve hımbıllığa da konsantre olun. Ertesi gün temiz ve sağlıklı bir bedene ulaşan ilk adımı atacağınız konusunda kendinize inanın.

3- Collect Data: Rutin olarak tercih ettiğiniz yerler, diet yemekleri arayışınıza cevap olmayabilir. Böyle durumlarda, bu yiyeceklere ulaşacağınız yerleri, diete başlamadan önce bulmaya çalışın. İşinizin yakınında ev yemekleri yapan bir yer varsa, yağsız yemeklerini sorun. Siparişi nerelerden verebileceğinize dair bir göz atın. En güzel kuruyemiş nerden alınır onu öğrenin ;) Zor durumlarda yenebilecek düşük kalorili atıştırmalıkları çekmecenize depolayın vs. Şahsen ben Fındıklı'da neyi nerde bulabileceğimi biraz geç kavradım.

4- Divide Your Day: Diet süren boyunca, bir günde 6 öğün yiyeceksin. Fakat her öğün kalkıp öle, ızgara yiyeceğini sanma. Kaba taslak bir örnek oluşturmak gerekirse,

     -Sabah kahvaltısı olarak, 4 kaşık kadar buğday gevreği+yağsız süt,
     -Öğün arası olarak, 1-2 kuru meyve ve 5-6 adet ceviz ya da badem,
     -Öğlen, ızgaralar, salatalar, ya da fırında pişen yağsız yemekler,
     -Öğün arası, greyfurt, elma, ıvır zıvır,
     -Akşam, yine öğle yemeği benzeri herhangi bir şey,
     -Saat 20.30 - 21.30 gibi de, midede ufak kazınmalar olabileceğinden, yine badem ya da cevize sarabilirsiniz.

(Açık söylemek gerekirse, ben ilk başlarda daha hızlı randıman almak adına, akşam yemeklerinde de Buğday Gevreği tercih ettim. Ha bir de bu sabah ve akşam öğünlerinizi, normal dönemlerinizde yediğinizden biraz daha küçük porsiyonlarda tutmakta fayda var.)


5-Attention Please: Sıralayacağım tarz besinlere dikkat edin: Pirinç, şeker, aşırı baharat, tuzlu peynir, patates, muz, mısır, bira, beyaz ekmek, cips, çikolata, tatlandırıcılı içecekler vs..

Aslında gördüğünüz gibi herkesin söylediğinden farklı bir şey söylemiyorum. Eminim sende bunları biliyorsun. Fakat hatırlatmak isterim ki, bunlar günlük hayatta en çok tükettiğimiz şeyler. (Bilhassa benim...) Az yediğimizi dahil düşünsek, kilo vermek ve verememek arasındaki ince çizgiyi bu gibi şeyler belirliyor. O yüzden, siz de kendinize en çok tükettiğiniz şeyleri içeren buna benzer bir liste yapın ve ikamelerini bulmaya çalışsın. Örneğin ben, pirinç yerine bulguru, kola yerine sodayı, cips yerine kuruyemişi, latte yerine ise sade filtre kahveyi tercih etttim.

6-Full Throttle: Gün bugündür dostum. Getir kendini gaza. Ama öyle "Yağsız şeyler yemeliyim", "Düşük kalorili olsun", "Bunun blabla oranı nedir?" gibi şeyler zırvalayıp bir anda beslenme uzmanı kesilme. Kendini gaza getir yeter. Çevrendeki insanların senin diyetinle ilgili ayrıntıları dinlemesine gerek yok. Hele sakın öyle "Canım tatlı istiyoo yeeaa!!" gibi hatun triplerine bağlama, çakarım suratının ortasına bi tane.

7-Don't Eat: Haydi gazan mübarek olsun aslanım. Yukarda yazdıklarıma benzer şeyler ye, sağlıklı olduğuna inandığın şeyler ye, ama öyle bok püsür yeme. Bir kere zaten erkek olduğun için, metabolizmadan kazanıyosun. Azıcık irade gösterince sende göreceksin ki, fazlalıklar sapır sapır gidiyor. 1 hafta sonra fark kendini göstermeye başlayacaktır. Ama daha da güzeli, ikinci günden itibaren kendini daha sağlıklı ve zinde hissedeceksin.

Bu yolun sonuna kadar gider de hedef kilona ulaşırsan, o zaman sana gıpta ile bakan bir sürü bayan olacak. Ve seni temin ederim, o bayanlar sana bakınca sadece zayıflamış bir erkek değil, başlıbaşına bir irade örneği, bir başarı anıtı görecekler. Belki de... belki de hayallerindeki o sağlam aile babası örneği sen olacaksın! :D

Bence onları bu duygulardan mahrum etme.
Biraz dişini sık.
Sonra da gel, seninle karşılıklı iki bira içelim.

Hadi sağlıcakla kal. :)


Not: Bu yazının hiçbir bilimselliği yoktur. Olur da ölürseniz, mesuliyet bana ait değil :)