29 Ekim 2011

Düş...


Atamı gördüm düşümde,
Büyük beyazlıklar içinde...
Parlıyordu yine, gök mavisi gözleri
Sonsuz mânâ içinde!
Gökte bir bulut geziyordu;
Bir yanı kırmızıydı, bir yanı beyaz;
Batıya yönelmişti,
Belli, Doğu’dan gelmiş!
Gökte gezen bulut, gözümle gördüm;
Tıpkı, Mustafa Kemal’e benziyordu!

El ettim, görmedi;
Ses ettim, duymadı;
Dövünsem de nafile
Aldıracak değildi...
Küskün bir hâli vardı bulutun,
Geldi, ağırdan - ağırdan,
Rasat - Tepe’nin üzerinde eğildi!

Bulut mu büyüdü birden,
Gök mü küçüldü, bilmem?
Mavi, aydınlık, şavklıydı gökyüzü,
Henüz, vatan çalışmaya başlamamıştı,
Sabahın en erken saatlerinde,
Vatan’ın gökyüzünü bu bulut kapladı
Sessiz, gürültüsüzce!

Bir yanı kırmızıydı, bir yanı beyaz,
Küskün bir hâli vardı bulutun,
Ama, aşkla, şefkatle bakıyordu
Vatan topraklarına!
Ağırdan - ağırdan geziyordu,
Batı’ya yönelmişti;
Belli, Doğu’dan gelmiş!
Gökte gezen bulut, gözümle gördüm!
Tıpkı, Mustafa Kemal’e benziyordu!

                                                    M. Sunullah Arısoy


Cumhuriyetin 88. yılı kutlu olsun...