21 Temmuz 2011

Tumblr üzerinden özfarkındalık...

Tasarımla uğraşan insanlar, terzinin kendi söküğünü dikemediği gerçeğini iyi bilirler diye düşünüyorum. Başkasına yaparken hava hoş, daha özgür davranırsın, daha cesur olursun, alır yolunu gidersin; ama kendi işini yapacağın zaman masa başına "en iyisi olacak" mantığıyla oturdun mu... yok arkadaş, olmuyor. (Bu konuyla ilgili paylaştığım bir yazı için tıklayın) O en iyiyi bi türlü bulamıyorsun, bulsan da açgözlülükle daha da iyisi için uğraşıyorsun.

Misal, "the easiest way to blog" sloganıyla sanal aleme iddialı bir giriş yapan Tumblr'a üye oldum olalı, içime sinmeyen bir şeyler var. Diğer sosyal paylaşım sitelerinde, renkler, sayfa tasarımları, temalar tam tamına otururken, Tumblr'ın temalarına bir türlü alışamıyorum yaw. Hayır sitenin içeriğini çok seviyorum, daha çok arkadaşım kullansa daha da çok severim, ama bu gibi sitelerde baştan kendime öyle saçma sapan bir sorumluluk yüklüyorum ki "Hah, sıra geldi sayfa temasına, dur bakayım, bu site benim hayatımın anlamı olacak herhal? Ee tasarımla uğraşan adamız, sayfa temam güzel olmalı, olmalııı!!" diye garip, gereksiz bir strese giriyorum. Şimdiye kadar içime tam sinmese de değiştirdiğim 3 temayı da istikrarlı bir şekilde, birkaç ay kullandım. Geçen hafta gene bi kaşındım. Hadi lan değiştireyim şu temayı bir dedim ama, demez olaydım. Bir haftadır Tumblr'a her girdiğimde sinirim oynuyor.  Her gün yeni bir tema seçer oldum. Bu kararsızlık niye, bu gereksiz uğraş neden?

Herhalde son günlerde, kayda değer yapılacak bir işim olmadığından, ciddiye alacak bir şeyler arıyorum. Öyle canım sıkkın falan da değil... Neyse konumuz bu değil zaten. Asıl konumuz, bu halet-i ruhiyeden çıkarmamız gereken ana fikir... ki o da en son seçtiğim temayla bağdaşıyor. Kendi kendime yıllardır, hep yenilikçi olduğumu, değişimi sevdiğimi ve kolay uyum sağladığımı söylerken, bir de baktım ki, kırk yılda bir post attığım bir sitenin kıytırık bir sayfa temasını bile yenileyemiyorum. Yeniledim mi, bir türlü alışamıyorum. Alıştım mı da, iki ay sonra tekrar değiştiriyorum. Baktım işin içinden çıkılmıyor, siteye üye olduğumda ilk kullandığım ve en uzun sabit kalan temayı (en alışıldık, bilindik olanı) seçiyorum. Meğer o denli gelenekselci, o denli durağan bir insanmışım da haberim yokmuş. Wallaha az daha siniri basıp, hesabımı kapatmaya kadar gidiyordum. Kafam mı güzel ne yaa? Hayır kafam da güzel olamaz çünkü tamı tamına 3 aydır adam gibi içki içemiyorum; sigara bıraktırma ilacımla aldığımda ağır yan etkisi var da o yüzden. Ee bi o kadardır sigara da içmiyorum tabii. Hayatımda kafamı güzel kılan hiçbir şey yok...

Hassiktir belki de bütün sorun bu. Dur o zaman ben bi koşu gidip kendime 404 alayım. ;))

Lan bi kendine gel, bi adam ol lan...

(Sonradan Gelen Not: Son bi kez daha oturup tema seçtim, ama bu sefer oldu. Wallaha oldu... Sol taraftaki Tumblr iconuna tıklayıp görebilirsiniz...)